“Godt design behøver ikke at være dyrt”

“Godt design behøver ikke at være dyrt”

“Godt design behøver ikke at være dyrt”

Allerede i 1940'ernes København blev den familieejet virksomhed, BODUM®, grundlagt. Manden bag det stilsikre brand hed Peter Bodum, og takket være sit helt særegne brandkoncept var det allerede i 1960'erne lykkedes ham at gøre BODUM® til et internationalt anerkendt brand. Konceptet byggede på udviklingen af produkter, hvis udprægede funktionalitet og kvalitet skulle forenes med kravet om rimelige priser.

BISTRO stempelkande - indbegrebet af BODUM®'s designfilosofi

Et af mest ikoniske designs fra BODUM® må nødvendigvis være deres klassiske stempelkande, BISTRO, som efterhånden findes i en lang række nyfortolkede udgaver til både the og kaffe. Stempelkanden så for første gang dagens lys kort tid efter, at Peter Bodums 26 årige søn, Jørgen Bodum, i 1974 overtog ledelsen af BODUM®. Den franske stempelkande er af de internationale medier flere gange blevet kåret som den mest miljøvenlige kaffebrygger og har tilmed fået tildelt flere fornemme designpriser i løbet af sin levetid.

Foruden stempelkanden er også BODUM®'s ofte meget farverige designs til køkkenet blevet særligt kendetegnende for brandet.

 

 

Selvom virksomheden i 1974 skiftede hænder og overgik til næste generations ledelse med Jørgen Bodum, så er virksomhedens klare mål stadig at respektere og videreføre de traditioner, som fra virksomhedens begyndelse har været så karakteristiske - kreativitet og visionær nyskabning.

Find hele vores udvalg fra BODUM® lige her!

 

få nyhedsbrevet

Til toppen