BRANDCRUSH: Normann Copenhagen

BRANDCRUSH: Normann Copenhagen

BRANDCRUSH: Normann Copenhagen

Det var lampen på billedet herunder, der i 2002 gjorde udslaget for den danske virksomhed Normann Copenhagen. Tre år forinden havde det danske makkerpar Jan Andersen og Poul Madsen startet virksomheden med henblik på at nyskabe den danske designmiljø med deres unikke, skæve kreationer. Lampen på billedet, 'Norm 69', blev første skridt på vejen mod dette mål. 

 

 

En kantet, men ikke firkantet, ideologi.

Den store popularitet ved netop denne lampe, dannede efterfølgende grundlaget for brandets øvrige designs: de skæve, kantede designs, der med tiden er blevet et unikt kendetegn for brandet, som vi eksempelvis oplever ved deres populære kollektion af geometrisk køkkeninventar. 

 

 

Farver på palletten

I denne sæsons kollektion ser vi en masse pastellfarver, hvilket passer meget godt ind i den generelle tendens for tidens interiørdesigns. Et bred udvalg af forskellige farver tilhørende det enkelte design er dog også noget af det, der generelt kendetegner Normann Copenhagen.

Designerne bag brandet er ekseptionelt gode til at lade sig inspirere af tidens tendenser og moderne populærprodukter. De bruger derefter deres inspiration til at udvikle, omforme og derved skabe deres egne helt igennem unikke og kreative designs. Deres 'Shorebird'-kollektion er en glimrende eksempel på dette. Kollektionen trækker unægteligt paralleller til andre populære designs og brands, såsom Architectmades 'Bird'-serie eller 'Duck and Duckling'-serie, men formår alligevel at fremstå som Normann Copenhagens eget unikke design, fordi videreudviklingen gør inspirationen underordnet.

Disse skønne 'Shorebirds' findes i forskellige størrelser og naturligvis med en række forskellige farver på fuglenes ben og næb. Du kan købe de fine 'Shorebirds' lige her.

 

Se hele vores udvalg fra Normann Copenhagen her!

 

få nyhedsbrevet

Til toppen